investice.cz /magazín
Vaše investiční příležitosti
Víc než na termíňáku

Ranní zpravodaj: Akcie na Wall Street rostly a navázaly na rekordní rally

22.03.2024
S&P500akcieburzadow jonesnasdaqusa

Firmě Nike za třetí čtvrtletí klesl zisk o pět procent

22.03.2024
světtržbyusa

Tržní hodnota firmy Apple klesla o 113 miliard dolarů

22.03.2024
akcieappleregulace

Ranní zpravodaj: Trh práce USA na začátku roku 2024 nadále překvapuje růstem

21.03.2024
ekonomikapráceusa

Japonská automobilka Honda chce do roku 2040 prodávat pouze elektrické vozy

23.04.2021

Japonská automobilka Honda Motor chce do roku 2040 prodávat pouze elektrické vozy...

Japonská automobilka Honda Motor chce do roku 2040 prodávat pouze elektrické vozy. Firma pod vedením nového šéfa Tošihira Mibeho investuje v příštích šesti letech zhruba pět bilionů jenů (téměř jeden bilion Kč) do výzkumu a vývoje, a to "bez ohledu na výkyvy tržeb", řekl dnes na brífinku Mibe.

Automobilky se po celém světě posouvají k elektrickým a samořízeným autům. V poslední době ohlásily přechod k ryze elektrickým modelům Jaguar Land Rover, a to do roku 2025, či Volvo, které má v plánu této mety dosáhnout o pět let později.


Japonský premiér Jošihide Suga se zavázal, že jeho země, která stále do velké míry spoléhá na uhelné elektrárny, do roku 2030 sníží emise skleníkových plynů o 46 procent v porovnání se stavem v roce 2013. Naplnění tohoto plánu ale bude podle Mibeho nesmírně těžké. V Japonsku totiž automobilka prodá pouhé jedno procento svých elektromobilů.


"Bude záležet na tom, jak brzy dokážeme vybudovat strukturu, která nám bude generovat zisk," řekl podle médií šéf Hondy.


Japonský výrobce si nově stanovil cíl, že elektrická auta budou v Severní Americe a v Číně do roku 2030 činit 30 procent odbytu. Do roku 2035 by to mělo být až 80 procent. V případě Japonska to má v daných letech činit 20 a 80 procent. Plán se tam liší, protože v Japonsku je velká poptávka po hybridních autech, řekl Mibe.


Zdroj: ČTK




"Automobilový průmysl byl výrazně zasažen koronavirovou krizí. Lidé kvůli vysoké míře nejistoty odkládali dražší nákupy do budoucnosti, což výrazně snížilo prodeje nových automobilů. Pandemie však již odeznívá a automobilkám začíná výrazně narůstat odbyt."

Štěpán Křeček, hlavní ekonom BHS

Investiční příležitosti

Jestli jste již načerpali dost informací, přišel čas zamyslet se, jak je využít. Pokud máte chuť zapojit se do světa investic, stačí si vybrat svou příležitost.

top